Ümit Kalko Haberleri

Kişinin yaneşeliığı cemiyet içinde kıymeti olan , kabiliyet, davranış ve öbür davranış biçimlerini vüruttirdiği vetirelerin tümüdür.

Eğitim, önceden saptanmış esaslara bakılırsa insanların davranışlarında belli vürutmeler sağlamlamaya yarayan planlı etkisinde bırakır sürecidir.

Eğitim; kişinin davranışlarındaki evetşantısı yoluyla kasıtlı olarak ve isteyerek değkârme meydana getirme sürecidir.

Görüldüğü kadar eğitimin bir çok teşhismı konstrüksiyonlabilmektedir. Ancak, hasetmüzde çoğunlukla tercih edilen teşhism:

“Ferdin davranışında, kendi evetşantısı yoluyla ve kasıtlı olarak istenilen yönde( eğitimin lakinçlarına onat ) değkârme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.

Bu aşinalık bakılırsa;

· Eğitim bir vetiretir.

· Eğitim sürecinde, kişinin davranışlarının istenilen yönde değkârtirilmesi lakinçlanmaktadır.

· Davranışlarındaki değkârme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.

· Eğitim sürecinde kişinin kendi evetşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ

Eğitimin üç asliye öğesi vardır.

1. Amaç

2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri

3. Değerlendirmeler

Eğitim lakinçla başlar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam paha ve değerlendirme ile son bulur. Sürecin bu mantığı cümle kültürler derunin bire birdır. Amaçların içeriği ve öğrenme derunin kullanılan öğretme yöntemleri kültürden kültüre bakılırsa değkârebilir, lakin sürecin doğası değkârmez.

Eğitim kapsamı ve teşhismlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Tarih süresince birkötü filozof ve eğitimci, eğitimin ne olduğuna değgin farklı farklı teşhismlamalarda bulunmuştur. Günümüzde ise eğitimin onaylama edilen ölçünlü teşhismı şudur: Eğitim, kişinin davranışlarında kendi evetşantıları yoluyla kasıtlı olarak istendik davranış değkârikliği meydana getirme sürecidir. Bu teşhismlama ekseninde eğitimin umumi hatları çizilebilir. Bu teşhismlamanın içinde eğitime değgin bazı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi evetşantıları yoluyla”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış değkârikliği” ve “süreç” kadar kelimeler eğitimin anne taşlarıdır.

Eğitim, ölümlü derunin dirim boyu devam eden bir vetiretir ve davranışlarda tadil meydana getirir. Bu davranış değişiklikleri ise kişinin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişiklikleri istendik şu demek oluyor ki beklentilere ve hedeflere onat olabileceği kadar istenmedik yönde de vürutebilir. Eğitim sürecinin kârletilmesi ise kasıtlı şu demek oluyor ki programlı ve programlı olabileceği kadar vürutigüzel de mümkün. Kasıtlı olarak yapılan eğitime formal eğitim, vürutigüzel yapılan eğitime ise informal eğitim denir. Daha açıklayıcı bir örnek verirsek meslek, dershane, eğitim merkezleri kadar mekânlarda maruz eğitim formal; kişinin kendi çevresinden edindiği ve planlı programlı sıfır eğitim ise informal eğitidir. Kısaca eğitim sadece okullardaki öğrenmelerle sınırlı değildir.

Eğitim Türleri
Eğitim türlerine bakılırsa sınıflandırıldığında formal ve informal eğitim yapmak üzere iki tür ortaya çıkar. Formal eğitim okullarda evet da kurumlarda belli bir maksat ve yetişek çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu eğitim tipinin belli bir amacı vardır. Bu düzende eğitim süreci idari bir ekip ve eğitmenler tarafından planlanır. İnformal eğitim ise resen vüruten plansız ve programsız yapılan eğitimdir ki duygusal bu eğitimi içtimai çevresinden gizil olarak edilir.

Eğitim Sistemi
Eğitim, bir mekanizma olarak ele kızılındığında ise eğitim sisteminin üç asliye ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, vetireler ve çıktılardır. Kaynar; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, bina, donanım, maliyet, personel kadar fiziki unsurlardır. Müddetç; meslek içinde meydana gelen dersler, öğrenme evetşantıları ve ders aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde eksperlik, yeterlilik, bitirme, test geriları kadar istenilen davranış değkâriklikleridir.

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

*
*
Website